A Dyson Airblade™ kézszárító: dugd bele a kezed, nincs víz, és ne töröld a nadrágodat..

A Dyson a Dyson Airblade™ ultragyors kézszárító higiéniai teljesítményének vizsgálatában az angliai The University of Bradford független szakértőivel együtt dolgozott, összehasonlítva azt a hagyományos termikus levegőszárítókkal és papírtörlővel. A jelentés eredményeit a Journal of Applied Microbiology című folyóiratban tették közzé.

A szépségért

E kísérletek alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a kéz összedörzsölése, amellyel a szárítási folyamatot próbálják felgyorsítani egy hagyományos szárítóval, növeli a baktériumok és csírák számát, ami a Dyson Airblade™ kézszárítóval nem így van. A kézmosási technika és a mosószerek antibakteriális hatása kiemelt helyen szerepelt a kutatási napirenden. A legtöbb esetben a kézmosás csökkenti a baktériumok számát a bőr felszínén, de nem szünteti meg teljesen.

A hagyományos szárítók fűtött levegővel párologtatják el a nedvességet. Ez egy hosszú folyamat. A legtöbb embernek nincs türelme megszárítani a kezét, ezért vagy a ruhájába törli, vagy nedves kézzel marad. A baktériumok terjedését befolyásolja, hogy mennyire nedves a keze, mivel ismert, hogy a baktériumok és a kórokozók akár 1000-szer gyorsabban szaporodnak nedves kézzel, mint száraz kézzel.

Ha nem szárítjuk meg a kezünket megfelelően és teljesen szárazra, elkerülhetetlen a baktériumok átvitele kézfogással vagy tárgyakkal.

Ez azért történik, mert a baktériumok képesek életképesek maradni és alkalmazkodni az új környezeti feltételekhez. Ha a kezek a nem hatékony kézszárítás miatt rendszeresen nedvesek maradnak, az bőrirritációhoz vezethet, ami viszont mutációkhoz és a bőrfelület megtelepedéséhez vezethet, és veszélyesebb baktériumok telepedhetnek meg rajta.

A Dyson Airblade™ kézszárító két légáramlatot használ, hogy mindössze 10 másodperc alatt elfújja a vizet a kézről.

Ezenkívül, mielőtt a légáramlás elérné az Ön kezét, áthalad a HEPA-szűrőn, amely akár 99.9% patogén baktériumok.

A Dysonnal ellentétben a hagyományos szárítók lassú, meleg légáramot használnak, hogy a nedvességet átlagosan 30-35 másodperc alatt elpárologtassák a kézfelületekről. Kísérletek és laboratóriumi tesztek alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a Dyson Airblade™ jobb, mint a hagyományos légszárítók. Az Airblade™ segítségével a kezek nem érintkeznek egymással a rövid száradási idő alatt, ami kevesebb baktérium kialakulásának esélyét és kevesebb hordozót jelent.

A Dyson Airblade™ és a hagyományos hőszárítók összehasonlítása mellett papírtörülközők is a kísérlet részét képezték. A jelentés kiemeli, hogy a használt papírtörülközők ártalmatlanítása kulcsfontosságú kérdés, különösen a nagy forgalmú területeken, például repülőtereken, pályaudvarokon, stadionokban és nagy bevásárlóközpontokban. A szemetesek gyorsan túlcsordulnak, és a tiszta törülközőtartályok gyakran üresen állnak. Ebben az esetben a megmosott kéz nedves marad, és megnő a baktériumok átvitelének és terjedésének kockázata.

A Dyson a Massachusetts Institute of Technology-t is megbízta a Dyson Airblade™ kézszárító környezeti teljesítményének értékelésével. Tanulmány bizonyítja, hogy az Airblade™ a legkisebb környezeti hatással rendelkezik a papírtörülközőkhöz és a hagyományos szárítókhoz képest – beleértve az életciklus minden szakaszát, a gyártástól az ártalmatlanításig.

A DDM digitális motor segítségével a Dyson szárító akár 80%-kal kevesebb energiát használ, mint egy hagyományos szárító, így az üzemeltetési költségek jelentősen alacsonyabbak. Az Airblade™ emellett kisebb hatással van a globális felmelegedésre, az emberi egészségre, az ökoszisztéma minőségére, az energiafogyasztásra, a vízfelhasználásra és a földhasználatra, mint bármely más kézi szárítási módszer.

A Dyson Airblade™ higiéniáját, teljesítményét és környezetbarátságát vezető egyetemek és független szervezetek, mint például a National Sanitation Foundation NSF International , a Royal Society of Public Health RSPH, Anglia , a World Food Research Organisation Campden BRI, Egyesült Királyság és a Dyson Airblade™ higiéniáját, teljesítményét és környezetbarátságát tanulmányok is megerősítették. A Dyson Airblade™ kézszárító az egyetlen kézszárító, amely jogszerűen jogosult a Carbon Trust csökkentett szén-dioxid-kibocsátású matricájára.

A Dyson Airblade™ kézszárító a leghigiénikusabb kézszárító a mai piacon, speciális HEPA szűrővel, amely tisztítja a levegőt és a baktériumok akár 99,9%-át is visszatartja. A szárító speciális antibakteriális bevonattal rendelkezik, amely elpusztítja a kórokozó baktériumokat. Mindezen jellemzőkkel a Dyson Airblade™ a legmegfelelőbb szárító a higiéniára és higiéniára vonatkozó magas követelményeket támasztó területeken, például kórházakban, iskolákban és élelmiszer-feldolgozó létesítményekben történő használatra.

1. Eszter Nagy

Miért lenne szükségem a kezem beledugására egy Dyson Airblade™ kézszárítóba és miért nem kell törölgetnem az nadrágomat?